söndag 29 mars 2015

Mot Kroatien 2014 - Moseldalen - del 3

Vi är fortfarande i Moseldalen - på väg mot Kroatien.
Läs del 1 och del 2.

Precis ätit mat på restaurang Klotten.
Lämnar restaurangen 17.40

Vet inte riktigt vad det här är... lådor som sitter fast på muren.


Vi har en liten promenad kvar innan vi kommer tillbaka till bilen.
Jag tycker deras byggnadsstil är charmig.
Men inte så kul när de måste måla om, antar jag.


Ett typiskt motiv som jag går igång på.
Fönster och dörrar. Tillsammans med en risig fasad.
Ahh! Underbart!


En liten paus kanske? Vatten finns!


Kolla in vilka vackra upphängningsanordningar.
Skylten går inte av för hackor heller.


Smala gränder med grönt.
Bergen i bakgrunden.
Äldsta dottern är lyrisk! Hon tycker det är så fint med bergen!


Här skulle jag kunna bo!
Trevlig entré.


Älskar de färgglada husen som bara dyker upp helt plötsligt.


Nu har vi kommit tillbaka till bilen och satt oss igen. Rullar vidare längs Moselfloden. Kommer snart in i nästa samhälle, som ser lite mer besökt ut. Fullt av bilar och turister överallt.


Ganska mycket mer turistigt. Vi tycker det ser trevligt ut men stannar inte.


Jag fascineras av odlingarna och fotograferar genom bilfönstret. Det är bra brant! Mycket prydligt.


Som böljande hav, bara det att det är på en brant bergsvägg. Vi ser inga traktorer och det har nog sin naturliga förklaring. Det går nog inte att köra dem där.


Visst är det vackert!


Vindruvsodlingar så långt ögat kan nå.

 .

Här såg vi något som vi inte kunde förstå. Vet du vad det är? Berätta gärna.


Passerar små samhällen och helt plötsligt står det en liten liten traktor parkerad på gatan.


Tyskarna verkar förtjusta i väggmålningar.
Gärna med religiöst tema.


Nu har maken tröttnat på små byar och smala vägar. Helt plötsligt tar han och svänger av. Jag har fullt upp med att hålla koll på var vi är på kartan.
Visserligen har vi alltid GPS (Navigon) men jag sitter med en karta i knät bara för att det är så roligt att veta var vi är.

Nu hänger jag inte riktigt med eftersom jag suttit med kameran i högsta hugg. Vi kör mot Kappel, Grenderich och det är bergsväg!

Jag hade planerat att vi skulle fortsätta till Zell och ta den lite större vägen, men se det gick inte.
Maken svänger och vi kommer in på en typ ko-stig. Och det är brant!!


Vi snirklar oss upp för denna branta väg, på typ 1:ans växel och ber till gudarna att vi inte ska få möte.

Som tur är klarar vi oss upp. Däruppe hamnar vi bakom en riktigt gammal traktor med släp. Hua!!

Mot Karlsruhe.
Tanka i Simmern kl. 20.00. Kört 30 mil på tanken.

Kör till Ludvigshafen och sover kl. 23.00. Del 4.

God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...