söndag 10 juli 2016

Mot Dusseldorf med lite stau - Kroatien 2016 del 5

Vaknar 08.30 av att maken vill åka.
Han är hungrig. Han vill inte att vakten, som enligt skylten ska komma och ta betalt 2ggr per dag, ska komma precis när vi ska åka. Jag vill sova mer men sätter mig där framme som den lydiga fru jag är. Makens mage måste man ju lyssna på!

Det är 16° och regn.
Ställplatsen är inte direkt mysig. Bara ett ställe att sova på.
Vi fricampar gärna i tex industriområden eller på större parkeringar men vi ser alltid till att stå bland annat folk. Känns det inte säkert åker vi tills vi hittar nåt som  känns bra.
Nu när vi åker husbil kommer vi försöka stå på ställplatser och då betalar vi gärna men det måste fortfarande kännas säkert.


Vi kör en bit och stannar vid en rastplats och äter frukost. Jag går och lägger mig på sängen medan maken fixar kaffet. Det tar en stund då jag vill ha kokhett kaffe och vår Dometic 12voltsbryggare inte värmer riktigt så hett. Vi brukar koka upp vatten och hälla det i bryggaren. Maken får väcka mig en andra gång.

Närmar oss Lubeck och den första varningen om stau dyker upp. Under dagen får vi fler kövarningar men behöver aldrig stå stilla. Det rullar på hela tiden. Som tur är.


Stannar på en rastplats och gör lite enkelt. 
Årets enkla är korv med räksallad och sallad. Maken serverar mig ett glas vin. Det var gott! Nu kickar snart den äkta semesterkänslan in.


Somnar gott en stund till...
Är inte mycket till resesällskap idag.

Kommer så fram till Dusdeldorf som är dagens mål.


Snurrar runt i 2 timmar utan att hitta parkering.  Det ska finnas 2 ställplatser men den ena är mer som ett vägbygge och den andra är stängd. Vad gör vi nu? Lilltjejen är skitsur för att vi inte kan parkera. 

Vi hade tänkt äta på en speciell restaurang. Som maken känner väl till. Det var så att säga inledningen på semestern.

Men får vi inte stanna blir det ju inte alls bra. Kör till den här häftiga restaurangen som snurrar. 
Dottern blir lyrisk igen. Även om den är sjukt högt upp.

Parkeringen är full så vi kommer inte in där heller. Börjar tröttna så vi bestämmer oss för att åka ut ur stadskärnan och se om vi kan äta något i nåt mindre samhälle. 


Kör ut ur det värsta gyttret och kommer in i ett bostadsområde. Bestämmer oss för att ta en taxi in till Gamla Stan i Dusseldorf. 

Skam den som ger sig!
Sparar gatuadressen så att vi ska hitta tillbaka igen. 

Del 6.

//Family on tour. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...